26.5.16

Gummiapans dies

Du har väl inte missat de nya diesen från Gummiapan?
Superfina till bra priser, ett kännetecken för just Gummiapan :D

Jag har gjort två liknande kort där jag använt mig av de nya diesen och Deco Foil.

Jag har stansat ut bladformer från Gummiapan ur ett Peel N Stick Toner-ark, klippt till foliebitar som är något större så de täcker mina utstansade delar, placerat folien med färgen uppåt ovanpå den svarta ytan på mina utstansade delar. Placerat dem i det papper som medföljer i förpackningen Peel N Stick Toner som skyddar och möjliggör att jag kan köra detta genom min lamineringsmaskin.
Värmen från lamineringsmaskinen aktiverar svärtan som blir som ett klister och fäster folien på plats.
Ta försiktigt bort överbliven folie.


En detaljbild för att visa hur fint det blänker i folien.


De svarta tagsen har jag använt mig av stenciler och Deco Foil Adhesive och stöpplat ut det flytande limmet. Väntat tills det var fingertorrt, vilket det är inom någon minut om du lägger ett tunt lager lim, och sedan täckt de limmade ytorna med folieark, gnuggat med fingertopparna och tagit bort foliearket igen.

Blommorna var vita från början och fick sig en dusch av mister från KaiserCraft.
Dessa mister är helt fantastiska i sitt skimmer och gillar du glitter är dessa verkligen mister som jag kan rekommendera. Synd att fotona inte för färgen rättvisa :D










Innan jag monterade mina kort, lade jag ut tagsen där jag ville ha dem och lät dem ligga kvar medans jag stämplade dit de söta texterna. Dessa små texter som är väldigt lättplacerade, från Gummiapan, gillar extra mycket.

En tag är monterad platt på kortstommen, den andra på distanskuddar för att få lite höjd och liv.
Skyddspappret på Peel N Stick Toner-arket pillade jag bort och kvar hade jag en självhäftande, blank diecut att fästa som dekor på mitt kort.

Inga kommentarer: