25.3.16

Glad Påsk Lo!


Det är ett glatt gäng med söta påskkärringar som gör sig i ordning här varje skärtorsdag, det här fotot är från förra året men det var samma busiga och förväntansfulla stämning bland tjejerna här igår.


Jag gillar att jobba med pastelliga färger och gult, rosa och lime passar extra bra till påsk. Med Brusho pulver kan man få en lagom transparent bakgrund. Färgerna är blandade med både gel medium och vatten beroende på vilken teknik och textur jag valt.


De flesta dekorationerna inkl kycklingen från Prima är målade med dessa pulver. Fjärilarna som var vita från början är från Petaloo och den fantastiska, till viss del glittrande, blandningen av halvpärla och enamel dot kommer från Doodlebug Design och kallas för Sprinkles. Oj, vad jag vill ha fler sådana i mitt påskägg.....

Vi kommer att hålla Work Shops med bla dessa tekniker både på Lo, kort och PL projekt när vi ställer ut på Stockholm Hobby And Craft Event den 15-17 April 2016. Jag hoppas att vi ses då :-)

Jag önskar er en riktigt trevlig påsk helg.

Happy Scrapping!

Therese

Inga kommentarer: