5.2.16

PL uppslag med Insert, Shaker box och Overlays. Del 2


Det här är fortsättningen på förra fredagens inlägg och PL uppslag. Du kan se en bild på hela uppslaget längst ner.


Har man många foton eller mycket dokumentation kan en Insert ficka vara ett bra alternativ. Jag fick en liten del över av min så jag valde att göra en shaker box där. Jag har använt en Photo Sleeve Fuse från We R Memory Keepers till att göra om fickorna och försluta dem.


Det stora kortet är färgat med Brusho pulver blandat med mycket vatten. Kortet har resist tryck med text som ger en fin blank yta.


På det lilla kortet där det står Happy utstansat, har jag också använt Brusho pulver, det kortet är gjort i vitt akvarell papper.


På 3 ställen har jag lagt över Overlays  på korten/fotografiet. Det ger ett spännande djup och kan hjälpa till att rama in någon detalj på fotografiet som man vill ha mer fokus på.


Dessa overlays läggs oftast löst ovanpå korten i plastfickorna, men den i mitten som har en rund form skall sitta på ett speciellt ställe (runt en pytteliten fisk) och behövde därför fästas med en häftapparat. Ett bra alternativ då man inte vill använda lim.


Här syns hela uppslaget.
Alla dessa tekniker kommer att finnas bland kurserna under året.


Happy Scrapping!
Therese

Inga kommentarer: