19.2.16

Kort med akvarell liknande tekniker 1


Ibland är det ett kort utan "krussiduller" och ett dussin blommor man är ute efter.
Då tycker jag att det är roligt att skapa djup med hjälp av färg i lager på lager istället.

Är man noga med att torka mellan lagren så går det utmärkt att jobba på vanligt vitt cardstock som jag gjort här.
Nästa vecka visar jag ett kort där grunden är av Akvarell papper.
Blir det väldigt buckligt kan man lägga det näst intill torra kortet i press över natten.
Plocka fram och använd stansarna som ligger bortglömda i lådan, dom brukar vara lagom stora och tunga.


Min hälsning, hello, är av chipboard, målad med Lumiere färg, Metallic Gold.

Vi kommer att hålla Work Shops med bla dessa tekniker på Stockholm Hobby And Craft Event den 15-17 April 2016.
Välkommen med din anmälan.
Jag hoppas att vi ses då :-)

Happy Scrapping!

Therese


Inga kommentarer: