8.1.16

Mixed Media Lo i svart, guld och rosa



Den här färgkombinationen gillar jag verkligen! Guld färgen på bakgrunden blir en förlängning av trä färgen på fotografierna. Det ger en jättefin 3D känsla.


Stämpling, Gesso och Gel ger fin och spännande struktur tillsammans med mist och Brusho pulver som jag färgat in texturen med. Använder man mycket vatten så får man en transparent färg som inte täcker stämpelmotiven.


När man vill använda transparenta dekorationer i plast som detta ord i min titel, cheeky, är en häftapparat bra att ta till vid fastsättning. Att limma brukar jag tycka är svårt då det oftast syns igenom.


Lite bling och pärlor ger en blank och fin kontrast mot de matta chipboard figurerna från Gummiapan. Jag har målat dem med svart Gesso (ramen och pilar) och akrylfärg (hjärtan).


Happy Scrapping!

Therese


Inga kommentarer: