16.12.15

Same, same but different...

hahaha..
nä det är inte till nåt fancy hak utan det som kallas Lollipop card om vi ska vara lite mer världsvana :P

Jag har sett både Christina och Therese visa under hösten och jag har själv velat göra och här mina resultat. De var sjukt kul att göra så det kommer definitivt att bli fler av den varianten.

Jag började med att vika ett cardstock och stansa ut scalloped circle, den största dien. I två bågar lät jag pappret inte gå enda ut mot stanskanten utan får på så sätt en fram och baksida som hänger ihop.
Sen har jag använt mig av olika storlekar av cirklar för att få olika lager, färger och mönster.

Rosetten (den veckade cirkeln) har jag gjort på samma sätt som när jag visade julgranar för något år sedan. Den ger ett fint djup till klubban.
Sen dekorerade jag varje klubba lite.
Sugrören fäste jag i det näst sista steget, sist var att knyta på rosetten.


En hälsning i form av ett utstansat God Jul, dien kommer från Kaboks, och några blommor för ett ganska sparsmakat kort.


Åh, om jag hade haft en egen tillverkning av dessa hjorthuvuden. Detta och stjärnan kommer från ett set från Heidi Swapp. Textdien kommer från Mama Elephant. Och några blommor...


Gillar de svarta sugrören, det ger lite sting till korten.

Har du inte provat att göra ett eget klubbkort än, är det något jag råder dig att sysselsätta dig med när du får lite tid över i julhelgen och pysselsuget infinner sig.
Göt ett med nyårstema eller ett grattiskort... eller helt enkelt bara för att!

Inga kommentarer: