25.12.15

Jul LO i vitt och guld


God Jul!

Ja, nu är det jul igen, jultomten myser som det står på Scrapfabrikens fina stämpel som jag använt på denna scrapbook sida. Och är du som jag har det också blivit några fotografier tagna under gårdagen, men det var ett tag sedan det fanns tid för scrapbooking...


Då kan det vara bra att ha en färdig Lo, gjord i förväg som bara väntar på det där perfekta fotot.
På kursen Jul Lo skapades det många vackra varianter av denna skiss som passar extra bra då man vill sätta dit ett foto senare, i efterhand.


Använder man neutrala färger så passar de flesta foton in på sidan. Jag har använt ett mönstrat papper från Papirdesign som är juligt men inte så framträdande. Guld detaljerna hjälper till att få sidan festligare. Väljer jag att sätta dit ett foto med röd färg på motivet så kommer det att hamna i fokus på ett bra sätt. Har jag för mycket rött på själva bakgrunden finns det risk för att det röda motivet "drunknar" och försvinner ur fokus helt.


Jag önskar er alla en god fortsättning och hoppas att ni fått lite extra pysseltid i julklapp  :-)

Happy Scrapping!

Therese

Inga kommentarer: