12.12.15

Julefrid...

I elfte timmen fick jag för mig att jag skulle göra egna julkort i år.



Jag ville ha krispiga änglar så jag valde blå skuggor.
Eftersom änglar tydligen finns i himlen tyckte jag att kantdien i form av ett moln passade bra.
Det är ett set från Mama Elephand, Landscape Trio, som jag använt.
Julefrid passar som text och denna har jag stämplat med en gulddyna, Galaxy Gold, och sedan embossat för att få lite effekt men också skydd (synd att texten inte kommer till sin rätt på fotot).
Jag valde guldfärg då jag tycker svart skulle bli för hårt och guld känns som en "upphöjd/himmelsk" färg.
Det grå enfärgade pappret kommer från Pion Designs egen kollektion Palette som är framtagen att passa deras färgschema. Mönsterpappret kommer från Pion Designs Glistening Season.
Jag har valt att inte dekorera det mer för jag vill att varje del ska sitt utrymme och inte försvinna i blommor och annat.

Motivet kommer från Skapar Källarn och är utskrivet på Perfect Colouring Paper och färglagt med Copics.

Färger jag använt:
Hud: E000-50-00-11, R11
Kåpor och vingar: B0000-000, BG70-72, V91-93
Hjärtan: R24-27

Inga kommentarer: