25.11.15

En ren överraskning

Jag bjuder på ett kort till idag.

Jag är tokkär i Scrapfabrikens lille ren ♥
Och visst är han för söt när han slagit in sig själv som present.
Denna är så användbar.
Allt handlar om vilka färger man väljer. Mönstren på pappren är inte på något sätt juliga, utan med andra färger kan det lika gärna vara en födelsedagspresent som en julklapp som jag nu antyder med mina juliga färger.



Som vanligt är han färglagd med Copic och stämplad på Perfect Colouring Paper med en Mementodyna.

Pappren kommer från Gummiapans julkollektion och jag säljer dem i butiken styckvis. Den guldiga rosetten är stansad ur ett foliepapper med hjälp av Grooms Bow från Magnolia.



Textstämpeln är Scrapfabrikens och vi har ett antal textstämplar som är framtagna för att passa bra ihop med de olika renmotiven.

Min första tanke var att stämpla texten över det färglagda motivet och embossa texten. Men efter att jag stämplat dit texten och hällt på embosspulver så drog jag bort stora delar med handen och allt blev bara förstört. Så jag borstade bort allt pulver igen, men kunde inte få en fin stämpling på samma ställe igen. För att dölja men ändå få transparens så valde jag att stämpla min text på ett vellumpapper istället. Här kan man få problem med att stämpelfärgen inte torkar, utan ligger utanpå pappret. Då strör man lite clearemboss på så har man en skyddande yta!

Pennor jag använt:
Röda: R35-37-59
Gröna: YG61-63-67
Bruna: E30-31-33, E40-42-43-44
Gula: Y23-26-28
Blender

Jag hoppas det ligger många rena överraskningar under granarna i år!

2 kommentarer:

Therese sa...

Helen detta kortet är så fruktansvärt snyggt!! Jag kommer själv testa denna kombinationen 😍
Toodeloo

Dortesjs sa...

ihh det her kort er så fint, vild med den Ren