27.11.15

Brusho - 2 Julkort


Strax advent och dags att komma i julstämning...
Jag tycker väldigt mycket om blått, så när jag själv får välja gör jag helst mina julkort i blå frostiga nyanser.


Här är 2 som jag gjort med Brusho pulver i färgen Turquoise. På detta kortet har jag valt att dekorera med blommor, pärlor och sytråd.


När man embossar först får man ett slags resist mönster där färgen inte fastnar, här har jag embossat snöflingor med vitt embossingpulver. Sedan färgat in med Brusho pulver och massor av vatten.


När det torkat helt, i mitt fall till dagen efter, embossade jag igen med Chunky White Deep Impression Embossing Enamel från Stampendous. Då får man små upphöjda prickar som ser ut som snöflingor. Väldigt stämningsfullt...

För fler varianter, tekniker och exempel på färger kan du titta här.


Du hittar höstens alla kursdatum här.
Till våren kommer det nya Kort kurser med olika Brusho tekniker

Happy Scrapping!

Therese

1 kommentar:

Dortesjs sa...

super skønt kort, jeg har også lavet et fra jeres butik idag.
hilsen fra danmark
http://fasterskorthus.blogspot.dk/2015/11/tomtens-hjalpreda.html