22.10.15

Olika men lika

Hur går det med julkorten? Hur många av er är igång? Jag som brukar vara på hugget redan tidigt 
på året har inte riktigt vaknat än...vet inte hur det kommer att gå. Men en idé har varit att när jag 
gör ett kort, kan jag lika gärna göra två. Likadana då alltså.

Därför har jag två kort att visa här i bloggen idag. Det enda som skiljer sig är motivet. Samma
tomtar från förra veckan från MFT stamps - Jingle all the way. Visst är han mysig!



Jag har torrembossat bakgrunden med en embossingdies, blir lite snökänsla. Åtminstone med lite
god fantasi....



För övrigt har jag bara jobbat med cardstock i olika färger. Den lilla julhälsningen är
från Gummiapan, precis som de små stjärnorna. De större stjärnorna har jag stansat ut med
 en punch, monterat sen tre stycken ovanpå varandra och chalkat i kanterna för att få dem 
att se nästan likadana ut som de små.

Tomtarna är färglagda med Copics och jag har använt följande

Hud E04-11-02-YR00-000
Rött T5-E19-08-R27
Grått C8-6-4
Skugga W4-2-1-blender

Inga kommentarer: