30.10.15

Fuse Tool till Halloween kort!


Jag har fått låna en Fuse Tool och testat lite vad ett sådant verktyg kan göra.
För oss som håller på med Project Life kan den självklart vara praktisk då man vill försluta, göra om eller ändra på plastfickor. Men den kan också vara kul att använda till andra projekt.


Här har jag gjort några kort till Halloween som infaller imorgon. Dessa är gjorda av vanliga plastfickor där jag gjort 3 olika stora fack, 2 för papper och 1 för en shaker box. Lite ovanliga kort att ge bort, som utmärker sig bland alla andra kort, och som är väldigt roliga att göra.

Baksidan på ena kortet

Facket för shaker box detaljerna har jag fyllt med pärlor, olika paljetter (både vanliga runda och figurer) samt små guld hjärtan. På kortet är det stämplat en hälsning med StazOn dyna i svart. Och det finns också stickers (spindlar, fladdermus, häx hattar och pumpor) klistrat utanpå plasten.


Den ena shaker boxen tycker jag själv blev för välfylld, det var mitt 1:a försök, när jag fyllde de efterföljande med mindre antal av varje sort så fungerade det bättre och blev snyggare.  :-)

Hoppas att ni får en riktigt ruggig Halloween!

Therese

Inga kommentarer: