8.4.15

Stämpeldynor från Mama Elephant

Har du upplevt någon gång att det är svårt att få fina avstämplingar med clearstamps?
Jag tycker mig höra ibland att någon inte gillar clearstamps just på grund av att de inte får fina avstämplingar och jag har själv upplevt det.


Nu har vi på Scrapfabriken ett nytt märke på stämplar och stämpeldynor i lager från Mama Elephant.
Dessa dynor är speciellt framtagna för att fungera med just clearstamps.
Och vilken skillnad!

Jag har jämfört Distressdynor och Creative Colors.
När jag för på färg på min stämpel med min Distressdyna vill denna färg pärla sig på ytan. Den drar helt enkelt ihop sig till små droppar och vid avstämpling får man ett lite prickigt mönster. Kan vara en kul effekt när man är ute efter den, men inte om man vill ha en jämn yta.



När jag däremot använder mig av stämpeldynorna från Mama Elephant, Creative Colors, så lägger sig färgen som en jämn film på ytan och jag får en fin avstämpling.



Jag har även provat att embossa med dessa dynor och med ett finkorningt embosspulver fick jag ett fint reslutat. Men det blir ingen tjock yta, utan tillför mest bara ett skimmer på ytan. Försökte med ett tjockare pulver men det pulvret klarade inte avstämplingen att hålla på plats utan pulvret föll av.
Men om du är snabb och har ett finkorningt pulver går dessa dynor att embossa.


Dynorna finns i 28 härliga färger, varav vi har 18 st i lager. Vi fyller på så vi har samtliga färger vid vår nästa beställning.

Dynorna finner du här.
Stämplen som jag använt finns i detta set.

1 kommentar:

Kia sa...

Jakten på den perfekta stämpeldynan kanske närmar sig slutmålet :) Dessa måste jag absolut pröva!