13.1.15

PL-planering

Hoppas ni klarat er bra efter Egons besök. Vi kom hem från Idre lördags kväll och hann precis packa ur bilen, fixa lite mat innan strömmen försvann. Vi fick klara oss i mörkret till söndag förmiddag. Vi har ändå en kamin så varmt hade vi det men man inser ändå hur sårbara vi är.

Som jag nämnt tidigare så VILL jag att mitt PL:ande ska vara ett "snabbare" sätt att fylla mina album än när jag gör LOs. Men jag har insett att jag blir sittandes och plockar och ändrar och inte alls är "snabb". Med mitt späckande schema har jag alldeles för lite pysseltid och då är det ju kul om det blir något av det jag gör ;) 
Men nu har jag kommit på ett sätt som funkar för mig. 
Jag sitter framför TVn och stoppar i foton och PL-kort, utan att beskära korten, runda hörn eller klistra fast dem. Bara "planerar" själva upplägget utan att dekorera dem. För mig funkar det toppen och jag behöver bara släpa fram plastfickorna, foton och min kartong med PL-kort. Jag får gjort mer och jag kan göra det samtidigt som jag umgås med maken i tv-soffan. 
Sen väntar det roliga, själva finliret med montering och alla dekorationer och detaljer.


Det ser lite slarvigt ut just nu men det får ni stå ut med ;-) På den övre vänstra fickan tänkte jag beskära fotot så hela texten på PL-kortet syns. På fotonona på de gröna och orangea korten hade jag tänkt skära bort den vita ramen och runda hörnen i ytterkanterna så de passar "in" på PL-korten.



Jag hade inget passande stort kort att använda under det övre vänstra fotot så jag tog två likadana små-kort och tejpade fast dem på fotots baksida.

Nu väntar bara det roliga -att dekorera och skriva texter. PL-korten kommer från Kiwi och  Honey Core-kitet
Hur PL:ar du mest "effektivt"? Dela gärna med dig av dina tips!

Ha en härlig dag! Kramelikram Leia

Inga kommentarer: