5.1.15

Heidelbergs slottsruin

I somras var vi i Tyskland och semestrade och vi var många dagar i vackra Heidelberg. Runtomkring finns flera vackra slott och slottsruiner (Heidelberg var en av de få områden som inte bombades under kriget). Det är svårt att få med den storslagna känslan på foton men de är ändå kul att scrappa.


Som bakgrund har jag använt min tegelväggsmask och distressdyna+blending tool.


På tagen använde jag min TH-mask och Texture paste, när den torkat sprayade jag lite color mist i en turkos färg.


Det här en ny bekantskap för mig - bivax"pärlor". Man "rita" med dem eller göra som jag gjort här - smält dem. De bildar en vaxig hinna som inte tar åt sig färg.


Jag använde min TH-fön för att smälta vaxet. Den värmer mer än den blåser så jag fick hjälpa det lite på traven att rinna. Jag tror att den blåa embossingfönen får det att sprida sig lite mer eftersom den blåser lite mer.



När vaxet kallnat sprayade jag med en mörkare blå mist. Som ni ser så fäster inte färgen på vaxet.


Jag kladdade lite Texture Paste lite här å var för lite extra textur. Bokstavsstickersen har jag sprayat med grön mist.


Hoppas ni får en härlig vecka! Kramelikram Leia

Inga kommentarer: