12.10.14

Favoritverktyg

Här kan ni se mina absoluta favoritverktyg som jag bara måste ha när jag håller på med Project Life.

Skärmaskinen med tryckta hjälplinjer är perfekt när man beskär foton. Den mäter i både tum och centimeter och den lilla tråden visar exakt var man skär.
Tiny Attacher ger de sötaste små små häftklamrar man kan tänka sig! Man vill häfta allt efter att ha börjat använda den :) 7mm långa och fäster det mesta bland annat wood veeners.
Hörnstansen som jag använder hittar ni här. Den ger en perfekt rundning som jag är mycket nöjd med.
Favoritstämpeln är denna. Den sätter datum på svenskt sätt, stabil och vickar inte. Den har även inbyggd och utbytbar dyna.
Pennorna är Becky Higgins egna för just Project Life. De köpte jag när jag började med PL och de är hur bra som helst med sina tre storlekar. Dessa använder jag för att skriva journaling med, både direkt på foton och på PL-kort. De är arkivbeständiga, syrafria, vattenfasta och blöder inte.
Ett annat verktyg som jag är extra rädd om som har följt med mig genom många år är min favoritsax. En greppvänlig sax för både höger- och vänsterhänta. Den klipper ända ut i spetsen. Väldigt smidig att använde då man bara tar tag i den och klipper utan att behöva stoppa in fingrarna i öglor.
Sist men inte minst; min Advance Tape Glider Den är helt suverän! Jag vet, den är stor men du hittar den alltid på skrivbordet och räcker verkligen hur långt som helst!
Har du några favoritverktyg? Dela med dig av vilka det är i kommentarsfältet nedan

Scraphälsningar
Anna/ronjabus

Inga kommentarer: