18.9.14

Lovely Tobie

Torsdag igen och dags för lite inspiration från mig!

Jag dammade av en gammal goding häromkvällen - Lovely Tobie från Some Odd Girl.
Min syster har beställt ett kort till en kille som ska sluta på jobbet, flytta från Malmö
och Malmö FF!! Hur man nu kan göra det?! Kortet skulle visa lite vad han går miste om. 

Inte helt lätt att skapa utifrån de förutsättningarna. Skulle kortet vara motivlös och
bara mednågon rolig text? Funderade ett tag och sen kom jag på Lovely Tobie och
 hans tre hjärtan.Tänkte att de kunde jag ju färglägga himmelsblå och sen stämpla MFF i
mitten. Så fick det bli.
Det slutade med att hela kortet blev himmelsblått =)



När jag sen var färdig med kortet insåg jag att jag använt papper som finns enbart på mitt eget
bord, likaså textstämpeln. Tanken var med texten att stämpla den i ett moln, men jag hittade
som vanligt inte min molndies när jag letade. Den dyker väl upp när jag letar efter
nåt annat =)

Tobie är färglagd med Copics och jag har använt följande färger:

Hår E59-57-55-53
Hud E11-21-00-000-R11
Hjärtan B23-21-41
Byxor N4-2-1
Rött R22-21-20
Confetti B21-N2-1

Ha en fortsatt fin dag!



Inga kommentarer: