29.9.14

En massa grattis!

Visst är det kul att färglägga stämplade motiv och låta sig "gå in" i ett projekt och vakna upp några timmar senare med ett färdigt kort. Men ibland kan det vara bra att ha ett lager med enklare kort, perfekta ex när barnen ska iväg på barnkalas och man i sista minuten kommer på att det kanske behövs ett kort också ;-)

Ni har väl inte missat Scrapfabrikens egna PL-kort?  Härliga färger och med svenska texter som gör dem användbara till annat än PL. Ett bra sätt att "göra slut" på de korten man inte använt upp i albumen. Idag visar jag ett gäng grattis-kort där jag bara använt korten Födelsedagar, lite cardstock och spillbitar färgad cardstock.



Vill man kan man lätta piffa till dem lite extra med band, stämplar, knappar eller andra dekos. Ett toppensätt att göra slut på udda dekorationer.


Det högra kortet har jag med flit låtit vara "vitt" så jag kan dekorera det mer personligt när det blir dags.






Stämpel från Gummiapan passade perfekt i rutan!

Hoppas ni får en härlig höstvecka! Kramelikram Leia

1 kommentar:

Jane.D sa...

Vilka underbara grattiskort, måste genast sätta mig och göra ett gäng! Tur jag har Scrapfabrikens underbara PL-kort hemma :)

Tack för inspirationen!