27.3.14

Man tager vad man haver....

Den senaste tiden har kantats av feber, hosta o snor. Inspirationen har inte flödat direkt och förra
veckan hoppade Anna in för mig, vilket jag är evigt tacksam för. Jag är fortfarande helt off även om
jag jobbar igen. Huvudet är fullt av copic-kurs, material, anmälningar osv och när jag hade
bänkat mig i soffan igår kom jag på att visst ja - det är ju torsdag imorgon =)

Jag har länge velat prova på att göra ett hörnbokmärke, eller Corner Bookmark som det heter på
engelska. I den senaste Magnolia tidningen finns det en tutorial som stegvis beskriver hur man
gör. Superenkelt! O så klart kul att göra!

På sidan 10 i Magnolia tidningen



Jag satte igång att skära ut och biga min stomme till bokmärket, dekorerade med lite sköna spillbitar, men
sen tog det stop! Vad skulle jag göra? Stansa ut en cirkel men en text på, montera på en scallopcirkel
 sen? Hittade inte min bokmärkes-text från Gummiapan så jag funderade vidare, tills jag hittade
det här:


Ett litet kort från en restaurang i Tallinn. Vi var på den här restaurangen i somras, ett fantastiskt ställe
med fantastisk mat och vi var helt lyriska efteråt. Så hälften av min mans släkt har sen efteråt varit där,
både en o två gånger. Efter ett besök i Tallinn på sportlovet, kom min dotter hem med det här kortet och
sa "du kanske kan använda det till något". Ett jättefint litet kort, visitkortsstorlek, lite vintagekänsla.
Jag chalkade bara kanterna lite och monterade det på en bit kraft och sen monterade jag på det på
bokmärket.


Limmande fast alla delarna på hörnan och fäste sen ett litet gem.



Tänkte att det var perfekt att kanske ha i en kokbok!



Så här ser det ut när det sitter på hörnet av bokens sida.



Och så här blir det när man har slagit igen boken!

Beskrivningen hittar ni som sagt i senaste Magnoliatidningen! Det är ett perfekt sätt att hitta sin mojo
igen, snegla i en tidning eller surfa runt i bloggar eller Pinterest!

I helgen hittar ni Scrapfabriken på Göteborgsmässan! Själv ska jag förbereda för min första Copic-kurs
som går i Malmö på söndag! O ni som har missat det - den 18 maj kör vi de första stegen i
ECCP-programmet hos Scrapfabriken. Info hittar ni här!

Ha en fortsatt skön dag!





Inga kommentarer: