9.3.14

Förstoring mitt i ett uppslag

Ni som har följt mina inlägg vet att jag gör ett album till barnens kusin och vår lille gudson, Arvid. Varje gång vi ses tar vi foton på lilla karamellen och tänk vad roligt det kommer att bli om några år och kunna titta i albumet och se hur han har utvecklats. Den här veckan fyllde Arvid 8 månader och jag tyckte att det passade bra med en förstoring i hans album. 

Simple Stories Sn@p "Baby boy" är ett perfekt kit som passar bra i färger och motiv. Till förstoringen har jag använt plastfickan design G som ligger i ett blandpack av insertfickor. Fickan är lite smalare än vanliga fickor.

Utskriven och sedan nedskuren för att passa fickorna
Här syns det på uppslaget att fickan är lite smalare.
Alla mina foton rundar jag med en hörnpunch. Jag tycker att det ger ett mjukt utseende i uppslagen. Många gånger rundar jag även korten som jag använder om de inte har en ram runt.
Vänster sida
Har ni sett att butiken har fått in mängder av diecuts som är perfekta att dekorera med. Jag använder gärna de små och stämplar med min datumstämpeln. Allt fäster jag antingen med min Tiny attacher eller med min ATG.
Ett perfekt verktyg för att fästa foton, papper och dekorationer. 

Höger sida

Här har jag använt en overlay, ett genomskinligt plastkort som sätts på fotot och blir en fin dekoration.


Närbild på overlay
Tack för att tittade på mitt inlägg, hoppas jag fick er inspirerade! 
Nu ska jag ut i vårsolen och fota min häst inför denna veckas Project Life-sida.

Scraphälsningar
Anna/ronjabus

Inga kommentarer: