30.3.14

EFT - Ett Foto i Timman

Ett foto i timmen handlar om, precis som det står att man ska ta ett foto varje timma under en dag. Detta uppdraget fick min dotter Alva under en vanlig vardag. Alla foton är tagna med hennes mobiltelefon.
Ringalbum från We R Memory Keepers










Albumet som passade perfekt till just den här idén är ett ringalbum från We R Memory Keepers i läder där plastfickorna mäter 6x4'. Det finns även extra plastfickor som man kan köpa till.

Kortkitet jag använde är ett av mina favoritkit, det snygga Blackboard från WeR. Till journalingen har jag använt dessa pennorJag har även dekorerat lite här och där med halvpärlor.

Washitejpen som jag har använt för att fästa de små korten med hittar du här. Jag har även använt min Tiny attacher för att fästa korten med. Den är perfekt att fästa det mesta med!
Stämplarna som jag har använt är "Look here", "Insta this" och "Alfabetsstämplar".
Den här gröna stämpeln "Everyday" har blivit en stor favorit i mina album.
Dessa stämplar "Look here" har jag med hjälp av min cirkelstans  och epoxycirklar gjort flairs av.

För att få till alla små vimplar på sidorna i albumet har jag använt en fyrkantig punch som jag stansar ut med. Hur enkelt som helst att få till snygga vimplar!




Scraphälsningar

Anna/ronjabus


1 kommentar:

TPC Magazine sa...

Så flott album og for en god idé. Dersom det er interessant for dere vil jeg gjerne også vise fram dette fine albumet i et innlegg i webmagasinet The Paper Crafting: http://thepapercrafting.com/ med link tilbake til Scrapfabriken og designeren. Dersom dere synes det høres ut som noe dere kan bli med på, er det fint om dere kan sende en e-post til editor@thepapercrafting.com
Ser fram til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen
Marit
The Paper Crafting