27.1.14

Frieda Flapper

Hejsan på er! Den här söta bönan har jag haft ett tag och riktigt väntat på att få använda men inte riktigt känt inspirationen. Jag tycker hon är superläcker i sin 20-talsstil!


Ibland har jag svårt att hitta rätt textstämpel till ett kort men den här var klar redan från början! Funkar till det mesta, inte bara som födelsedagskort! Perfekt till ett "bara-därför-att"-kort en helt vanlig tisdag till en tjejkompis.

Glitterboan målade jag först lite slarvigt med en ljus turkos färg innan jag duttade hela boan full med glitterstickles. 


 Blommorna har jag glittrat till med lite frantagepulver, både "aged teal embossing enamel" (snygg turkos med guld i) och "oceanic crushed glass glitter". Det ser nästan lite lila ut på fotot men de är mer åt det blå/turkosa hållet.
Tanken var att färga in fjädrarna ljust rosa så det matchade hennes pannband men eftersom jag, som vanligt, var ute i sista minuten hann jag inte det ;-)

Ha en underbar måndag! Kramelikram Leia



Inga kommentarer: