23.12.13

Fler stämplade ljus

Tänk att det redan är dan före dan! Hur fort har inte december flugit förbi?? Christina har ju tidigare visat hur man gör ljus med stämpelmotiv och idag tänkte jag visa ett gäng som jag pysslat nu inför jul!


Det blir "lite mer" om man dekorerar ljuset lite innan man ger bort det. Sätter man det i nederkanten av ljuset kan det vara kvar ganska länge när man eldar ljuset.


En söt snöflinge-charm....


Eller en söt blomma med lite glitter på. Det läckra stjärn-"snöret" passar perfekt även till nyårsfesten.


Flickan är stämplad med svart dyna och granen är stämplad med en grön distressdyna. Distressdynan flyter ut liiite mer på servetten än den vanliga svarta gör men om det inte är för detaljerat motiv. Jag har provat att värma motivet försiktigt med embossingfönen så det torkar snabbare och jag kan nog tycka att det inte flyter ut fullt lika mycket då.
Lite julig washitape sätter lite färg och piffar upp ljuset lite.


Några ljuva änglar! Den utstansade snöflingan har fått en lite glitter, det blir en snygg kontrast mot det ruffiga vaxpappret. Det silvriga snöflingebandet har jag faktiskt "smält" fast på baksidan. Jag fäste det först med hjälp av lite washitape (den är lätt att ta bort) så ändarna var fria. Sen värmde jag lite försiktigt med embossingfönen och när jag såg att stearinet började mjukna lite tryckte jag fast ändarna med baksidan av min pincett och höll den tills det stelnat igen.


I lördags hade äldsta sonen en hockeyturnering och vi hade ett lotteri bord. Som vinster hade jag gjort några hockeyljus som uppskattades av grabbarna. Den röda grabben är stämplad med distressdyna och som ni ser är han lite luddigare i konturerna än den svarta. Men om man inte jämför dem så tror jag inte man tänker på det.


Här har jag använt Scrapfabrikens rykande färska stämpel, ett snyggt granband och en röd julblomma. Enklare kan det inte bli!

Hoppas ni alla får en underbart härlig jul!! Var rädd om varandra! 
Kramelikram Leia



Inga kommentarer: