20.12.13

Motoroljestänk

Hej.
Hoppas du hinner få dig lite scrapinspiration till lust även i dessa bråda dagar.
Själv har jag inte gjort mer än pyntat för advent och igår försökte jag mig på att koka knäck. Ja, plomberna lär ryka på dem som äter av den, det kan jag lova :D
Till helgen skall det pyntas, granen ska in och mina köttbullar ska rullas.
Men nog om mina julbestyr.

Jag säger ofta att jag inte har tid att scrappa, men så ibland måste jag! Vilket härligt jobb jag har. Jag måste faktiskt {!} scrappa ibland :D
Det är när jag får in någon ny produkt som jag måste arbeta mig genom innan jag kan dema den på någon av de event som Scrapfabriken besöker.


Ofta hör jag att det är så svårt med manliga kort och jag håller med.
Nu har jag försökt mig på  att göra ett och jag har använt mig av klippark för att det ska gå fort.
Detta tjatande om tid, men när det är en bristvara så...
Men jag gillar klippark just för hur tidsbesparande det är. Men även för att den som inte är inne på att stämpla och färglägga med vem vet vad, så kan man få ett snyggt slutresultat.

För att förstärka det manliga i bilden ville jag efterlikna oljestänk och oj vad bra det svarta frantagepulvret passar!! Pulvret har jag sprinklat dit så det ligger löst ovanpå pappret. Sedan har jag värmt med en embossfön under pappret så att pulvret inte blåser bort. När jag ser att det börjar smälta och fästa i pappret kan jag gå på och värma ovanifrån för att så pulvret att smälta helt.

Några kugghjul och mer behöver det inte vara.

Materiallista:

Inga kommentarer: