3.12.13

Julinspiration - stämpla på ljus

När vi var på Falköpingsträffen så tog jag på mig att dema hur man stämplar på ljus. Det är ett ganska
roligt sätt att dekorera sina ljus och en perfekt gå-bort-present nu i advents-o jultider.

Jag fick en liten beställning av min syster på några ljus och här är två av de ljusen jag gjorde.
Tyvärr blev jag inte riktigt nöjd själv med dem. Trycket blev konstigt på det ena, men det spelade inte
syrran någon roll :-)

Jag har använt stämplar från Gummiapan på båda ljusen. På det första - Textren.



Och på det andra ljuset - Stilla natt.


Sen har jag skrynklat lite vaxat papper och slagit om ljuset innan jag band om med natursnöre.
Ganska enkelt men det blir väldigt fint. Sen kan man ju välja att dekorera mer el mindre - lite glitter,
lite blommor o blad eller hänga på en charm. Det är bara fantasin som sätter gränser :-)

Inga kommentarer: