7.12.13

Advent i Project Life

För att "jula" till det lite i mitt Project Life-album i december så tänkte jag uppmärksamma advent varje söndag lite extra. Och för att denna dag ska utmärka sig så har jag valt att göra halva sidor och sätta dem i veckouppslaget. Jag använde mig av plastfickorna Design C som jag helt enkelt klippte mitt itu.

Första sidan

Andra sidan
Jag har införskaffat en elektrisk skrivmaskin billigt på loppis. Denna skriver jag med direkt på de självhäftande klisterlapparna som jag sen bara sätter där jag vill ha dem. Jag stoppar även ner gridcards i maskinen och skriver direkt på dessa (se chokladbollsreceptet längre upp). Jättesmidigt!

Shaker med paljetter
Jag använde för första gången en shaker på ett av korten. Det är ett runt plastlock som kan fyllas med alla möjliga små dekorationer som konfetti, glitter och paljetter.  Jag lade lite paljetter på en die cut, limmade kanterna på shakern med ett flytande lim (som blir genomskinligt när det torkar) och lade på det. När man sen bläddrar i albumet så far paljetterna omkring i plastlocket och skapar lite liv i albumet!

Lussekatten på fotot fick lite ben och armar med en svart penna efter utskrift.
Scraphälsningar
Anna /ronjabus


Inga kommentarer: