25.11.13

Snart advent...

Tänk att vi nu går in i första adventsveckan, något jag längtat efter de senaste mörka veckorna. Snart kommer det lysa i var och vartannat fönster runt om i stugorna och sedan alla mysiga utegranar och andra lysande skapelser i trädgårdarna.

Idag tänkte jag visa ett lite mer arbetat kort och två lite enklare.


Jag önskar verkligen jag hade mer tid att färglägga fler motivstämplar, det är så rofyllt att sitta och låta motivet få liv! Jag brukar mest använda Copics men ibland får jag för mig att använda mina distresspennor och vattenpensel. Det ger ett lite mer dovt färguttryck än vad spritpennorna ger.

Jag envisas med att använda de superfina chippboardsnöstjärnorna, tycker de ger ett sånt fint djup. Som tidigare har jag färglagt dem med den vita distress-painten och senda kladdat lite glitterstickles på.


Ibland är det kul att göra superenkla kort också såsom dessa två. Lite cardstock, några spillbitar till bakgrund och sedan ett band och några fanérgranar!


Ha en underbar vecka! Kramelikram Leia



Inga kommentarer: