28.9.13

Time for school

Att börja på högstadiet är stort! Ny skola, lärare, eget skåp och många nya kompisar... Minnen som självklart ska dokumenteras! Eftersom det är om min dotter Alva i hennes skola som det ska scrappas så är det extra roligt att hon är delaktig i processen. Hon har hjälpt till att välja ut kort, dekorationer, planerat hur fotona ska tas i skolan och vad som ska skrivas. Det här är tvärtom mot vad jag brukar göra när jag dokumenterar. I vanliga fall väljer jag ut vilka foton som jag vill uppmärksamma först och därefter väljs passande papper och dekorationer ut.
Simple Stories har ett koncept som heter Sn@ap med härligt färgglada kort och dekorationer som gör albumet levande. Albumen är i storlek 6x8". De här plastfickorna är ju lite mindre än de jag använt till Project Life tidigare och det är jätteroligt för då fylls det på snabbare och man får snabbt ett litet fint album. 


Korten är perfekta att stoppa ner i skrivmaskinen och skrivas på direkt.


Även här har jag stoppat ner kortet i skrivmaskinen och skrivit direkt på det.

Trevlig helg!
Scraphälsningar
Anna


Inga kommentarer: