26.9.13

Att hämta inspiration från Ett Trykk

Ibland tappar man ju inspirationen och vet inte var man ska börja. Jag har massor med inspiration men skrivbordet flödar över och jag behöver städa. Kommer ingen vart. Nån som känner igen sig? I alla fall - jag fick tag i det nya numret av den norska tidningen Ett Trykk häromdagen och där fanns det massor med inspiration! Massor med härliga julkort och annat smått o gott!

Så igår var planen att städa skrivbordet och skrida till verket. Men jag hamnade med näsan i tidningen istället och där fastnade jag. Det jag däremot hittade var ett superfint och enkelt julkort som jag kände att det måste jag lifta! Det börjar ju bli hög tid att känna in julen nu, knappt 2 månader kvar till julafton och korten ska ju skickas om ca 1½. Hur går det ute i stugorna? Är ni igång?

Som ni vet är det bara fantasin som sätter gränser och har ni inte just de stansarna eller diesen som jag använt har ni kanske andra. Så här blev min lift i alla fall!


Visst blir det himla snyggt med det enkla och stilrena? O jag gillar att skapa med kraft och vitt eller kraft och svart. God Jul-stämpeln är från Gummiapan som vanligt och bandet det hittar ni i webbutiken. Så himla snyggt och användbart. Det får nog bli en lite beställning på några meter tror jag bestämt!

Det är inte bara julkortet som jag liftade ur tidningen. Jag hittade en läcker tag med som någon inkat med distressers och sen embossat frantage på. Det var urläckert. Jag har gjort så gott jag har kunnat med frantaget, tyvärr hade jag inte "rätt" sort hemma, shabby white utan fick ta det jag hade. Blev inte riktigt lika effektfullt. Men det var kul att leka med färger, stämplar och embossingfönen.



Så missa nu inte att beställa ert egna nummer av Ett Trykk, det är en ljuvlig tidning och så får man ju lärt sig lite norska till på köpet :-). Det finns även en bra beskrivning på hur man använder Frantage i tidningen om ni är osäkra. 

Det var allt från mig! Ha en fortsatt underbar torsdag!




Inga kommentarer: