26.8.13

Life is once around

Tjingeling! Hoppas helgen varit bra! Jag har njutit min helg ute på sjön, på en hundutställning och sedan som avslutning - i en kall ishall tittandes på sonens ishockeyträning. Kul med lite variation =)

Idag tänkte jag visa en LO som jag hållt på med lite till å från hela förra veckan. Jag har kladdat lite då, stämlat lite en annan dag för att sedan göra klart den när jag fick tid över några dagar senare. Det är inte ett vanligt arbetssätt för mig för jag brukar vilja bli klar innan jag går ifrån men nu hade jag inte tiden (eller tålamodet) att vänta mellan torkningarna.


Jag vet inte vad som flugit i mig men jag har visst gjort ytterligare en LO helt utan mönsterpapper.
Och nej, jag har inte glömt att skriva datumet, jag hann bara inte kolla upp det rätta innan jag fotade. Lovar att fixa det!


För att rama in fotot drog jag med en sax lite slarvigt runt omkring. Tur att det passade in med häftklamrar i LOn för det var ett toppensätt att fästa både hönsnät, juteväv och foto!


Den söta lilla säkerhetsnålen är en sån som oftast sitter med i klädetiketter.

Nu börjar fotobombningen med lite steg-för-steg hur jag gjorde bakgrunden.


Först tog jag lite olika washitaper i varierande bredder lite kors och tvärs över en vit CS. Vis av egen erfarenhet kan jag rekommendera att använda CS med lite struktur så inte tapen fastnar. Ett annat beprövat knep är att "ludda" till tapen lite mot kläderna innan man fäster den på CSen så lossar den lättare.


Sen kladdade jag lite med Distress Painten på några rutor. Den blå strök jag ganska jämt medan den gröna kladdade jag lite ojämt, mest för att jag inte färgat igenom hela skumgummitoppen på den och tyckte det blev fint med lite struktur.


När det torkat stämplade jag lite olika stämplar från Gummi-apan......


...... och sprayade lite gul Color shine lite på måfå. Sedan är det bara att försiktigt dra bort tapen och se magin =) Jag tyckte dock att det blir lite väl mycket vitt på vissa ställen att jag stämplade med chevronbården igen på några ställen. Tyvärr glömde jag att fota den färdiga bakgrunden innan jag fortsatte med själva LOn.


När jag ändå var i färgartagen tog jag en Heidi Swapp Color Magic Tag och kladdade lite med Distress Painten....


Som jag sedan sprayade med lite vatten.....


.....innan jag torkade av den med lite hushållspapper.


Efter det färgade jag in det som var vitt med min blending tool och distress dynan. Även kanterna fick lite färg av blending toolen (jag vet att det ser konstigt ut men vad säger man i bestämd form??)
Lite stämplade färgstänk fick ruffa till det lite.

Hoppas ni inte somnade någonstans där mellan foto nr 174 och 218 ;-)

Ha en trevlig vecka! Kramelikram Leia

Inga kommentarer: