12.8.13

Hej Farmor

Hejsan på er!
Min farmor har en trevlig tradition, när vi fyller år får vi en peng och ett gammalt foto på oss själva. Lite kul att just det här kortet som jag fick nu när jag fyllde, finns i min "Mina första år-bok" och mamma har skrivit under: "Veronica pratar i telefon med farmor."


Jag ville plocka upp det orangea och gula i fotot så jag började med att mista med orange spray och sedan kladda med lite distress paint. {För er som undrar om det orangea på telefonen så kan jag berätta att redan på 70-talet var det inne med olika telefon-skal, vi hade dock bara detta ;-) }


Fast ska jag vara helt ärlig så mistade jag först, sydde lite på måfå och sedan drog jag streck med distress painten. Den är superenkel att använda!
Nu syns ju inte så mycket av mitt bakgrundsarbete när väl fotot och allt annat kom på plats men jag är sugen på att göra en ny variant och använda ett mindre foto istället ;-)



Jag har visst lite problem Inlinkz men förutom de nedan länkade godsakerna har jag använt Washi tape från travel girl, brads, miscellany och journal cards från serien 9 to 5. Border stickers, mini market alfabetstickers och bokstavsstickers. Alla från October Afternoons olika serier.

Inga kommentarer: