26.7.13

Travel Girl goes Budapest

För ganska exakt ett år sedan bar det av till Budapest för mig, Magnus och barnen.
Redan första kvällen skulle vi ut och reka stan och Magnus hade sikte på Gellertberget. Känner man Magnus vet man att det inte finns en höjd han inte kan bestiga när han är i närheten. Och det enda som räknas för honom är att gå.

Hettan ska vi inte prata om!
Jag förstod inte vilken värme vi skulle till, hade jag vetat hade jag nog avstått. Man fick liksom ta sats för att ens komma av planet och ut i den "tunga" luft utanför.


Men i värmen besteg vi berget till fots.
Väl uppe på toppen var det all möda värt!
Vilken utsikt.
Svettig var jag, men nu var jag bara tvungen att be Magnus ta ett kort på mig med floden och staden som fond, ett typiskt tursitkort :D
Som tur är syns det inte på kortet hur varm jag är...

Typiskt nog fick jag en felstavning på min layout...
men det hör väl livet till :D


Återigen har jag gjort egna epoxydekorationer av de provkartor jag får med när jag framkallar mina kort hos Crimson.se. Här har jag fått med samma bild som jag bloggade för någon vecka sedan och en bild på mig och Johan i planet på väg ner till budapest.

En wordstickers monterad på distansklossar ovanpå en labelstickers blir en fin dekoration.

Materiallista: 




Inga kommentarer: