10.7.13

Fler födelsedagar firades...

I början av juni avlöser Evorna varandra med födelsedagar.

Du som varit med i Falköping på scrapmarorna där har mött underbara Eva som sliter i köket dessa dagar. Hon var först ut att fylla år och jag bad Magnus hjälpa mig köpa trisslotter till henne, jag hade ett kuvert i tanken som jag skulle göra. Men med Magnus är det så att han är dålig på att ta direktiv och löser saker på sitt eget sätt. Så trisslotterna jag bad om blev någon scrapkombo som inte alls fick plats i kuvertet jag tänkt mig. Vad gör jag nu??



Du som följer vår blogg kanske minns förra året när jag visade en söt liten ask som är busenkel att vika utifrån ett kvadratiskt papper? Jag vek en sådan, fast med ett helt 12x12" papper som bas.
Lotten fick stickas ner lite lätt på sned. Men det såg så fånigt tomt ut med bara lotten, så snabbt in i en affär för lite fylle. Men vad gillar hon?? Kan inte säga exakt vad hon tycker om. Vet att bilar går hem, tror inte hon äter så mycket godis, och om du själv inte provat Ahlgrens nya bilar Fruktkombo så gör det, supergoda. En sån påse fick det bli.


De båda sidorna tenderade att smälta in i varandra när jag vek upp asken, så jag stansade en liten spets av papper och fäste längs kanten och de båda mönstren samarbetade genast bättre.

Ha en skön sommardag!

1 kommentar:

Elin Larsson sa...

Så snyggt och kul att höra om hur det kom sig att det blev en just sån ask.
Kramar
Elin