19.4.13

Hello Friend!!

Snabbscrappade småkort kan man inte ha för många av! Idag tänkte jag visa ett som är 3"x3", ett format som jag gillar eftersom man får hela 8 st på ett cardstock.


Ett toppensätt att använda lite spillpapper!


Jag gillar knappar och det nya stämpelsetet med tillhörande knapp-die passar mig perfekt! Så kul att kunna variera sig i både färg och budskap. Jag har stansat ut 4 st knappar som jag limmat ihop för att få lite mer stadga och djup.


Tänkte visa ett litet tips på hur man kan göra för att "träffa rätt" när man ska stansa ut den stämplade knappen. Jag har ritat en liten prick i varje knapphål så jag kan se prickarna igenom hålen på diesen.


När jag sedan hittat prickarna genom hålen sätter jag en tejpbit för att hålla dien på plats. Jag brukar använda den matta tejpen, den fastnar inte på papper men en bit washitape funkar lika bra.


Inga kommentarer: