1.3.13

I sjunde himlen - med Pixie Dust

Jag blev så glad när jag fick se bilderna på de stämplar som Some Odd Girl skulle släppa för februari. Söta feer, ah!

Kristy är inte bara en duktig tecknare, hon färglägger som en gud! Mitt motiv idag är inspirerat av hennes underbara kort.

Jag har stämplat Pixie Dust på akvarellpapper och färglagt henne med distresser med hjälp av en vattenpensel. När jag målade henne hade jag flera ideer om hur jag skulle kunna komponera kortet, men när jag väl gjorde det ville kortet utvecklas på ett annat sätt.



Jag hade en tanke om att Pixie skulle sitta framför en cirkel, för hur hennes kropp är formad. Men när jag letade bland mina dies för att få fram cirkeldien, fann jag istället Magnolias moln. Hur söt blev hon inte sittandes på ett svävande moln? Och visst ser hon lite kär ut.

I stället för cirkeln valde jag att stansa ut flera moln och låta dem bilda en cirkelform. Jag har distressat kanterna svagt med Weathered Wood på molnen för att få dem att kontrastera mot varann. Dessutom valde jag att vika kanterna lite för att få lite djup i kortet. Några halvpärlor i molnen tyckte jag passade och bubble funen, de halvpärlor som ser lite oljiga ut, får mig att tänka på såpbubblor och ger ett svävande, lekfullt intryck.

Distanskuddar ger enkelt djup till kortet.


Materiallista:


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!!!
Blir så sugen på att färglägga med distresser...
Måste köpa fler av dig:)

Kram
Jea