14.2.13

Nellie Snellen


Många av oss har ju sett de här diesen från Nellie Snellen, själv har jag en del av dem, men aldrig
egentligen använt dem som man kanske egentligen ska eller åtminstone kan göra. Jag har för det mesta
bara stansat ut den stora för att få ramen runt ett runt motiv. Helen bad mig kolla upp vad man kan göra
med diesen och en helt ny värld öppnade sig.  Typ... :D

Nedan hittar ni även lite foto på hur ni kan lägga de olika diesen för att kunna stansa ut ramar till exempel.

Till det här kortet har jag använt mig av en SOG-stämpel och jag har stansat ut en bakgrund med
största diesen och sen stansat ut en ram. Då har jag använt mig av de tre största diesen. Sen har jag
monterat små distanskuddar för att få upp ramen lite grann.



Här kan ni se lite hur jag byggt upp ramen runt motivet.




Blev lite 70-tal över färgvalet, men på nåt sätt så gillar jag det bruna och gula ihop :-).
Det gör MIG glad!


Nu till hur ni kan använda diesen. Och för känsliga läsare vill jag passa på att varna för crappy foto,
dåligt ljus! Men jag tror ni fattar :-).


Så här brukar jag använda diesen, eller rättare sagt BRUKADE. Jag stämplade helt enkelt ut bara den största för att använda som bakstycke till ett motiv.
Som ni ser i bakgrunden finns det en hel del ni kan göra.



Här har jag lagt den största diesen och den näststörsta innanför och ni ser hur resultatet blir.




Och här har jag använt 3 olika dies och då får man ut en ram. Det är den här varienten jag har använt till kortet!



Sen så har jag använt tre andra mindre storlekar och fick ut den mindre "kransen". 





Visst blir det fina mönster? Jag har stansat ut diesen  i min Qk Revolution, men det funkar så klart lika
bra i en Big Shot eller Cuttlebug. Big shoten hittar ni dessutom i webbutiken! Nu ska jag testa det här
med mina andra Nellie Snellen som jag har!



Inga kommentarer: