19.2.13

Lite alvmagi - med Some Odd Girl

Igår släppte Some Odd Girl nya stämpelmotiv och vi hade turen att få hem dem samma dag. Jag kunde inte hålla fingrarna borta från en av sötnosarna utan färglade henne igår kväll och testade samtidigt det nya akvarellblocket med slät gräng som kommit in. Som vanligt när jag målar är det distresser som gäller.

Så väl i butiken idag, satte jag ihop ett kort.


Satte textstämpeln på distanskuddar för att få djup i kortet.

Det som är så kul med dessa små väsen är ju att man verkligen kan leva ut i sin färgläggning om man vill. Helt plötsligt så kan rosa, blått eller lila vara väldigt fint i håret.
Själv valde jag jordfärger när jag färglade min älva.
Textstämpeln från Magnolia tillhör en av mina personliga favoriter.

Materiallista:

6 kommentarer:

Chris_P sa...

Åhhh jättefint Helen!!!

LivetenligtMaldis sa...

love love <3

Ulrika sa...

Wow,vilken härlig färgläggning och ett så ljuvligt kort! :)

lykta sa...

Den här lilla fén är fantastiskt söt! Och ditt kort är jättefint med sina milda färger.

Beatrice sa...

Så sött det blev, fin komposition och färgläggnng :-)

Pysselfröken sa...

Underbart sött!