5.2.13

Du gör mig glad

Idag visar jag ett kort som jag fått delade reaktioner på.
- Ska du använda det motivet??? var det någon som frågade när jag satt och färglade det.
- Ja! svarade jag, hur kortet skulle se ut hade jag redan klart för  mig.

Jag ville få fram illusionen av att motivet rör sig och det har jag gjort genom att föra på stämpelfärg på stämpeln, stämpla av, hålla kvar stämpeln så gott jag kan i den nedre kanten medans jag flyttar motivet något åt ett håll och stämplar av igen och upprepar detta moment några ggr. På så sätt får jag fram att hunden viftar på svansen och skakar på huvudet som om han vore väldigt uppspelt.

Av flera anledningar stämplar jag genom att bara föra på färg vid första trycket. Dels är det svårt att få motivet exakt i den nedre kanten, men framför allt vill jag ha en allt svagare nyans för varje tryck jag gör. För att bidra till rörelsen har jag färglagt alla rörelser i samma färg, men låter den tona ut och bli svag i sista steget..

Dock ser jag att jag glömt skuggan under honom som gör att han står, nu kan han lika gärna sväva i det blå :D


Detta är kanske inte den mest användbara tekniken, men med rätt motiv så! Doodle Factory har den roligaste lilla gubben, Frozey, som man kan få lite lätt illamående eller bakfull genom att använda sig av samma teknik...

Materiallista:


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det var ju en jättekul idé att göra så med stämpeln!! Smart, verkligen! :-)

Malin sa...

Wow - I like! Riktigt roligt kort, precis i min smak! :-)