24.1.13

Sweet Blossom

Idag tänkte jag visa ett kort jag hann med när jag var på scrapträff i helgen som gick.

Motivet hade jag redan uppmålat och det är uppstämplat på akvarellpapper och målat med distresser.
Fräknarna ritar jag dit med en Distress Markers.
Jag ville göra ett vårigt kort som passar till datumet på kortet. Echo Park Papers serie Hello Summer blir man bara så glad av så jag valde papper ur den serien.
Jag vill gärna visa de söta små blommor vi har i webshopen och butiken. De påminner mig om gamla majblommor men passar så bra till de ritade blommorna i stämpelmotivet. Sen har vi fått in nejlikor och jag valde att sätta en sådan på också. Personligen tycker jag det är fint när man blandar blommor.

Jag missbrukar gärna halvpärlor men denna gången valde jag Bubble Fun istället. För mig är såpbubblor ett vårtecken och dessa påminner mig om såpbubblor.

Namn, ålder och datum och kortet är färdigt.





Materiallista:

5 kommentarer:

Chris_P sa...

Åhh vad fint Helen! O dom där bubble fun verkar kul!!

Anonym sa...

Men ÅH VILKET UNDERBART KORT❤❤❤❤

Jag håller utkik och väntar på att du ska hålla kurs i att måla med distresserna...

Kram Jea

Pillan sa...

Superfint kort! Härligt glada färger :-)

Päivi sa...

Härligt kort! Underbar färgläggning!

Anki T sa...

Fint kort i våriga färger!