13.12.12

På dopdagen

Nu kan jag tänka att det är bråda dagar för er som gör julkort. Själv har jag gjort ett { ! } i år :/

Som tur är får jag lite beställningar på kort emellanåt och då måste jag ju ta mig tid att scrappa. Dock är jag dålig på att dokumentera alstren jag gör.

Men jag gjorde ett dopkort i förra veckan och det fick jag fotat med mobilen och ljuset behöver jag inte kommentera...



Men jag vill gärna visa de nya seten med vimpelstansar som kommit hem. En förpackning med en spetsig vimpel med vågig kant och en vimpel med dubbla uddar. De mäter dryga centimetern och är huuur söta som helst. De kommer från EK Tools och har den nya, platta designen, vilket jag gillar. Det är enklare att stansa med dessa stansar tycker jag och de känns så mycket stabilare.
Då de är så små kan man använda dem både på kort och layouter eller sätt dem på en tandpetare och pimpa dina cup cakes!
Själv har jag limmat fast dem på papperssnöre och sedan satt dem med distanskuddar för att få lite djup.

Stämpelmotivet kommer från Lili of the Valley, tyvärr inget märke Scrapfabriken saluför, men vissa motiv kan man inte motstå och detta är så användbart! Det är målat med distresser på 300 gr akvarellpapper.



Valde att göra ett eget kuvert med hjälp av min scoringboard och kunde på så sätt matcha papper och färger. Stämpeln "På dopdagen" kommer från Gummiapan och sitter dels på utsidan av kuvertet och inne i kortet.

Materiallista:

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

uj, vad fint det blev!!!