13.11.12

Blommor

Det där med blommorna, ja. Har ni sett att Helen har tagit in silikonformar från Martha Stewart(finns ett par olika att välja mellan), som man kan använda för att göra blommor och andra dekorationer av lera. Resultatet blir superfint, tycker jag och det går utmärkt att pyssla med dem tillsammans med barnen. 
Det var till och med så att de blommor jag sparar lite extra på, för att jag är så förtjust i dem, är de som blev när färgerna blandats lite slarvigt och sedan tryckts ner i formen. Just att trycka till så att leran fyller alla håligheter är bra att tänka på, liksom att gärna värma leran lite i handen för att den ska bli mjukare och lättare att arbeta med.

Härdning sker i ugn, enligt anvisningar på leran och sedan är det bara att trycka ut dem ur formen när de svalnat lite. Serietillverkning funkar också bra :) lite lättare att trycka i leran när formen är varm och jag märkte inte någon skillnad på resultatet.

Och så en LO, med två blommor och en sytrådshärva som enda dekorationer. Pappret är från Echo Park.

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

läckra! och jag älskade hur lätta dom blev!