20.10.12

Basic grey


Ibland ska man våga...Jag tyckte detta papper var så fint i sig, att jag inte ville ha någon stämpel som skymde mönstret. Här har jag istället försökt utnyttja papperet till max. Några blommor och blad för att få lite 3-D effekt finns med. Den stora blå blomman, fisken och några av små blommorna  har fått Glossy  accent. Svart matta under för att det svarta i mönsterpapperet ska framträda.Ii dagsläget vet jag inte vem som ska få kortet och därför har jag inte satt dit någon text. Texten får plats längst upp eller om man stämplar direkt på kortetlodrätt i nedre högra hörnet.
Vi ses igen nästa lördag och då med ett maskulint kort. 



Här är ett 10x10 kort som jag också gjort från samma mönsterpapper.Det är samma teknik som på kortet med texten Med en enkel tulipan.som jag gjorde i september månad.



Materiallista:
Kortstomme Cardstock 21 x 10.5 cm
Svart carstock
Mönster pappe r Basic grey
Blommor små rosa

Inga kommentarer: