10.9.12

Pocket Envelope med Sunny Mae

I min släkt kommer födelsedagarna nästan stötvis känns det som. Helgen som gick var det två födelsedagar som firades.



När jag ändå höll på med Pocket Envelopte-stansen valde jag att göra ett kuvert till den andra personen som firades. Jag valde ett ljusgrått cardstock och jag gillar den släta sidan "baksidan" av de papper med linnestruktur, så jag valde att ha den utåt. Färgade in kanterna med lite Black Soot med hjälp av en blendig tool. Inspirerad av vimplarna som mina teamkompisar gärna använder, valde jag att också använda en banderoll bakom tårtpappret. På tårtpappret satte jag en grattisstämpel som är rund i formen. Jag gillar när man inte ser texten helt, så jag valde att placera den så att Sunny Mae skymde delar av den.

Min bäste scrapvän, datumstämpeln



Sunny Mae är stämplat på akvarellpapper och målad med distresser. Just nu är jag inne i en period där jag figurklipper de flesta motiven, det är så kul.



Några blommor, en datumstämpel för bemärkelsedagen och kortet var klart.

Materiallista:
Stämpel, Sunny Mae, Some Odd Girl
Stämpel. Gratulerar, Inkido
Datumstämpel
Akvarellpapper, Aquafine
Distress Ink, Ranger
Vattenpensel, Koi
Stans, Pocket Envelope, Tim Holtz
Cardstock, Bazzill Paper
Distress Ink, Ranger
Blending tool, Ranger
Mönstrat papper, Purple Dottie, Dottie Collection, PaperMaze
Körsbärsblommor
Rosor
Tårtpapper
Bakers twine
Filthjärtan
Tag
Brads
Dubbelhäftande tape
Distanskuddar

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

såna vill jag göra massa av!! så fina och snabba att fixa