26.9.12

Gate Fold Window Card

Idag hade jag tänkt att visa en layout egentligen, men blev så inspirerad av Åsas, aka ScrapHorse, fina kort att jag bara var tvungen till att göra ett eget - ett Gate Fold Window Card! Har ingen aning om vad det heter på svenska.
 Himla kul att göra och roligt med en annorlunda vikning. Sen fick jag dessutom använt mig av min Martha Stewart Scoringboard och det gjorde ju inte saken sämre :-)


Framsidan



 Framsida/insida



Insidan


Den lilla söta ekorren är från ett Some Odd Girl set. Finns tyärr inte i webbshoppen men det finns ju så många andra söta stämplar där från SOG. Kortet är för övrigt ganska enkelt. Jag har stansat ut cirklar med en Qk cookiecutter dies och scallopcirkeln är en Spellbinders.

De läckra och färgglada papperna är från October Afternoons serie "9 to5" - Bordroom och Girl Friday
Stämpeln är färglagd med Copic/Promarker. Blommorna är blandad kompott!

Inga kommentarer: