2.8.12

Workin' 9 to 5

Nog varnades det om att livet som egenföretagare skulle innebära mycket jobb. Jag är inte den som är rädd för att ta i och tänkte att "lite överdriver de allt".
Men ack vad jag bedrog mig :D

När jag gjorde en av alla arbetsuppgifter, beställde härliga nyheter från October Afternoon, tänkte jag att det vore väl attans om jag inte fick scrappat denna härliga serie, 9 to 5.



Så, för att föreviga detta knegande gjorde jag en layout och jag valde att jobba i ett nytt format för mig, nämligen 8,5x11". Ett härligt format som jag länge velat prova på. Känner att det händer mycket på denna lo, men det var lite dit jag ville, lite galet mycket! Jag bara älskar pappret med allt som hör ett kontor till. Det är lite svårscrappat kan jag känna, särskilt om man vill blanda det med fler mönstrade papper. För att få en fin övergång mellan de olika pappren, för det går inte att lägga dem direkt på varann, då ser man inte träden för all skog, så att säga, lade jag ett enfärgat cardstock emellan som jag rev kanterna på.

Letade fram lite olika dekorationer ur den underbara Miscellany-förpackningen. Här hittar du roliga kort med diverse motiv och texter, knappar, band och chipboards. Och sen har jag satt på en hel del stickers från Word Stickers-arket.
Datumstämpeln kändes extra rätt denna gång.



Materiallista:
Mönstrat papper, Supply Closet, 9 to 5, October Afternoon
Mönstrat papper, Meeting Minutes, 9 to 5, October Afternoon
Cardstock, Bazzill Paper
Diverse dekorationer, Miscellany, 9 to 5, October Afternoon
Word Stickers, 9 to 5, October Afternoon
Tiny Alpha stickers, Kaiser Craft
Gelpenna, Gelly Roll Black, Sakura
Washitape, YouDo
Datumstämpel
Dubbelhäftande tape
Flytande lim
Limprickar

Inga kommentarer: