1.7.12

Lizzy Laptop

Ni har väl sett de härliga stämplarna från Mo Manning? Så häftiga och roliga, dessutom så himla kul att färglägga. Vilken är din favorit? Här kommer ett kort med coola Lizzy Laptop.


Jag övar för fullt att färglägga med distresser - vilken terapi efter en tuff dag på jobbet!

Innan jag slutar vill jag tipsa om en produkt som jag använder väldigt ofta, nästintill varje gång jag pysslar. Glossy accents ger en rolig effekt på dekos mm. Den ger en lite upphöjd, "lackig" effekt.


Men det var egentligen inte det jag tänkte tipsa om utan att den är helt suverän som LIM! Blir genomskinligt när det torkar och det torkar faktiskt ganska fort. Jag använder det bl.a för att fästa blommor, halvpärlor och andra dekorationer.
För att det inte ska torka i den smala, smidiga pipen har jag stoppat i en vanlig knappnål och så förvarar jag den upp-å-ner. Var bara noga att ni skruvar på korken ordenligt (eller som i mitt fall, se till att barnen skruvar på den.. ;-) annars läcker det lätt ut i korken.

Materiallista:
Cardstock: Straw
Mönstrade papper: Dictation, Girl Friday
Dekorationer: Brads, Word stickers, Shape stickers, Miscellany, Orange Twine och Bitty bag Aqua
Akvarellblock, Distress refills och Koi vattenpenna

Ha nu en härlig söndag, hoppas solen lyser på er alla!
Kramelikram Veronica

2 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

visst är dom små påsarna toppen? urfint kort!

mia.t sa...

Häftigt kort med många detaljer och motivet är så snyggt målat. Övar?? ;)