30.7.12

Dancer

Idag visar jag åter ett kort.

Denna gång är det den fina stämpeln Dancer som fått bli motiv.
Som vanligt är hon färglagd med distresser på akvarellpapper. Det är så rogivande att färglägga och jag önskar jag kunde göra det oftare.


Ett enkelt kort, byggt i lager på lager med hjälp av distanskuddar. Tyckte att motivet krävde mycket blommor och jag tycker alla andra får till det så fint när de blandar blomsorter, så jag har lekt lite.
Tack alla ni som inspirerar mig, ni är guld värda!

Det sista jag gör innan jag är klar med mina motiv är att fylla i pupillerna med svart och lägga i lite vita prickar som gör att det ser ut som ljuskällor som återspeglar sig i ögonen. Ju fler ljuskällor desto fler prickar!


Idag är det planerat för att turista i Budapest. Hoppas staden bjuder på många Instagram-moments!
Monica håller ställningarna i Uddevalla, besök henne gärna så hon slipper sitta ensam :D

Materiallista:
Stämpel, Dancer, Some Odd Girl
Mönstrat papper, Lucky Cricket, Konnishiwa, Basic Grey
Mönstrat papper, Purple Dottie, Dottie Collection, PaperMaze
Rosor
Rosor med pupiller
Körsbärsblommor
Halvpärlor
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Alfabetsstickers, Diverse
Distress Ink, Ranger
Akvarellpapper, Aquafine
Vattenpensel, Koi
Distanskuddar
Flytande lim
Dubbelhäftande tejp

1 kommentar:

Leia sa...

Din färgläggning blir ju bara bättre å bättre (hur nu det är möjligt ;-)
Supersnyggt!!!