20.6.12

Vespa

Idag blir det en layout från vår Italien resa förra året. Satt och drömde mig bort och längtade när jag knåpade ihop layouten igårkväll. Precis en månad kvar tills vi åker igen! Det blev en layout med ett foto på en vespa - så klassiskt för Italien! Och dom finns ju överallt!



Jag började med att maska in en tegelväg på bakgrundspappret. Masken är min egen privata och jag har använt mig av en distress dyna när jag färgat in den. Fotot är ganska stilrent så jag ville försöka hålla layouten ganska enkel.
När Helen fick in OAs serie 9 to 5 blev jag helt förtjust i "Boardroom", mörkt och mustigt papper så jag var ju bara tvungen att beställa det! Helen var ganska förvånad av mitt val och undrade vad jag föll för :-). Jag visste direkt till vilka foto jag skulle använda det och här är det bara perfekt! Samma färg som tegelväggen på fotot!
Stämplar: splatter och tegelvägg från Gummiapan

3 kommentarer:

Niina sa...

Riktigt snygg LO. Gillar effekten av masken med distressen och färgerna.

Ida sa...

Wow så läcker! mustiga och härliga färger!

Leia sa...

Så snygg!! Absolut liftvarning =)