17.5.12

Dopkort med Pion Design

Idag visar jag ett dopkort jag gjort till Johans kusin som döps idag.

Jag valde papper från Pion Designs "I väntan på tomten - II". De har neutrala baksidor som man kan skapa med året om. Härliga papper i en inte allt för murrig vintagestil. Den lite blå-grön-bruna färgen återfinns i dopklänningens skuggor och därför valde jag det i stället för att gå på klassiskt babyblått.

Man kan skapa med julpapper året om!

Jag har distressat(skrapat) kanterna på papprena, fäst min dubbelhäftande tejp lite längre in på baksidan för att kunna vika till kanterna för ett ännu mer slitet utseende. Jag gick emot min vanligt raka stil och satte papper och motiv lite på sniskan.

Textstämpeln är stämplad och embossad för att få lite struktur på kortet.

Det lilla gossebarnet skall heta Viggo.

Fin charm som ser ut som en födelseattest.

I rosorna har jag fäst en charm som ser ut som en födelseattest. Bakom blommorna har jag även stämplat några splattar som jag embossat.

Dessa rosor är så fina med sina små akryldroppar, så att de ser daggstänkta ut.

Stämpel från Gummiapan för att kunna signera kortet.

Normalt lägger jag inte ner något arbete på baksidorna på mina kort, men när det är en given mottagare brukar baksidan få lite papper den med :)


Grattis på dopdagen önskar jag och Johan till Viggo!

Materiallista:
Papper, Stjärnhimmel, I väntan på Tomten - II, Pion Design
Papper, Juldikt, I väntan på Tomten - II,, Pion Design
Stämpel, Baby Christening, Lili of the Valley
Stämpel, På Dopdagen, Gummiapan
Stämpel, Handgjort av, Gummiapan
Bokstavsstickers, Tiny Alpha stickers, KaiserCraft
Rosor, daggstänkta
Charm, Födelsebevis, Reprint
Halvpärlor, Ljusblå, Storyteller
Cardstock, Coconut Swirl, Bazzill Paper
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Distress Ink, Ranger Ink
Vattenpensel, Small, Koi
Akvarellpapper, 300gm2

2 kommentarer:

Ida sa...

Det blev så sött!!!

Kristina ScrapSalig sa...

Vackert dopkort, milda härliga färger och en proffsigt färglagd stämpel! Fint namn på barnet, så heter min son också =D

Ha det gott!