17.2.12

Flasktag med twist

Äntligen fredag ♥
Det är min tur idag igen att ge lite tips och idéer här i cyberrymden.

Jag har valt att fortsätta med flasktagsen från Scrapboxing. Du har väl inte missat vår temavecka? Igår gjorde jag en tag att hänga runt en flaska, idag blir det en tag att hänga på... dörren!
Ja, det är sant! Denna tag är perfekt som stomme till en dörrskylt.




Så från gårdagens sparade mall, ritade jag av tagen på mönstrat papper. Denna gången ville jag arbeta med båda sidorna och skar därför ut två tags. Framsidan valde jag att distressa kanterna på för jag tycker det pappret får ännu mer retrokänsla då.

Inne på October Afternoons blogg kan man se mycket ordbilder, dels utskurna bokstäver som sitter ihop men även utstansade ord i papper. Jag gjorde min egen variant. Jag tog mitt Studio-typsnitt från Quickutz och stansade ut JOHAN. För att få den fina ordbilden lät jag bokstäverna överlappa varann lite, lite grann när jag stansade. Jag gillar när man låter bokstäver som har "hål" i sig vara fyllda, som O och A. Men sen kunde jag ju inte låta bli att sätta text i O:et...

Bakom det utstansade namnet har jag rivit till en bit cardstock som gör att bokstäverna poppar till och blir mer tydliga. Detta papper fungerar som en avskiljare mellan de mönstrade pappren för om jag lagt den kloss intill varandra hade intrycket blivit för "grötigt" och det hade bara blivit svårt att se de olika delarna på skylten. Bakom cardstocken finns en liten remsa av baksidans papper som en liten återkoppling till den sidan.




Att ha altrat båda sidorna ger en härlig stadga till skylten. Även denna gick hyfsat fort. Pojken på baksidan är en stickers, så jag behövde ju inte lägga ner någon tid på att stämpla och färglägga något motiv, sånt gillar jag :)

Materiallista:
Flasktag, Guld/Cremeskimmrande, Scrapboxing
Mönstrat papper, Captains Log, Rocket Age, October Afternoon
Mönstrat papper, All system goes, Rocket Age, October Afternoon
Cardstock, Bazzill Paper
Olika bokstavstickers
Shape stickers, Rocket Age, October Afternoon
Dubbelhäftande tejp
Vintage Photo, Distress Ink, Ranger Ink
Blending tool


Jag önskar alla läsare en trevlig helg
och missa inte helgens kommande inlägg från MissMian och Rimna.
Jag vågar lova att det kommer vara härliga alster de visar, fulla av inspiration!

3 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

Men jäklar va kul! Skitsnygg!

Helen sa...

Jättefin!

Malin sa...

Riktigt läckert! Superfint! Trevlig helg! :-)